19 November 2012

Riff Riff Sorular (Müzik Denemesi)

Bu kadar yıldır kendimce müzik dinlerim, kafamda hala bazen saçma sorular oluşuyor:

- Mesela yakında bir torba CD aldım yine. Mumford&Sons, The XX, The Killers fln gibi yeni albümler. Özellikle Mumford albümünde, hatta bir önceki albümlerini de dahil edebiliriz buna, bütün şarkılar fazla aynı geliyor kulağıma. Bu, bir grubun sound'unu oturttuğuna mı yoksa hep aynı şarkıları yaptığına mı delalet? Bunların arasındaki ince çizgi nerede? Ben bazen bulamıyorum çünkü.

- Çetin Cem Yılmaz kişisinin yazısı var burda, baya taze an itibariyle. Ben de mevzuu bahis konserlere gitmedim açıkçası, yanlış yapmış olabilirim ama olan oldu ve ben gitmedim. Ama tartışılması gereken çok nokta yok mu? 24 yaş sınırı ne oradan başlayalım? Istanbul müzik piyasasında adam gibi tanıtım yapılmamasına ne demeli? Ses sistemlerinin genel olarak boktanlığı? Toplu olarak eğlenmeyi becerememizi zaten artık geçiyorum.

- Roger Waters konserine presale için yazılmıştım, tombalada piyango bana vurmuş (vurmamasını beklemiyordum, zira kaç kişi böyle bir iş yapmıştır ki, tanıdığım ve başvuran diğer insanlara da çıkmış zaten). Ama biletler 550 TL golden circle, 270 TL ön sıralar için. Madonna 600TLydi, RHCP de oralardaydı. Standardı böyle mi belirlemiş olduk artık. Peki 3 Haziranda yapıalcak konserin yeri ITU Stadı olarak geçiyor, orası neresi?

- Kafamda R.E.M'in Nightswimming'iyle uyandım bu sabah. Tavsiye ederim, uyanır uyanmaz çok iyi geliyor. Michael Stipe'cıların her insanın içinde dokunduğu enteresan bir noktası varmış gibi geliyor bana. Bir farklılıkları var ama isim bulamıyorum bu hisse tam olarak; kupa büyüklüğü fln değil bu yani farklı bişi.

- Hala niye CD alıyorum? Onu da bazen anlamıyorum. Yani cevapları var; sanatçıya saygı, para verdiğin bir şeye daha çok değer verme hissi, koleksiyon merakı, mp3'ün mass halinde indirildiğinden şarkıların anlamını kaybetmesi, single'lardan ziyade bir albüm bütünlüğü gibi. Baya mantıklı geliyor ama bazen CD'nin yerini ne alacak diye merak ediyorum hala. Kasetten CD'ye geçen evrim adımından sonra mp3'ün gelmesi hala içime sinmiyor; fiziksel olarak bir sonraki adım ne olacak merak ediyorum açıkçası.

2 comments:

  1. hala cd alman bana da çok enteresan geldi açıkçası :) cd'lerin bir kere bilgisayara kaydedildikten sonra tamamen fuzuli toz tutma ajanları olması beni çok üzüyor almıyorum o yüzden de.

    itü stadı da ayazağa kampüsünün içindeki stadyum, mezuniyet törenimiz falan orada oluyor. ciddi güzel stad yani bir telekom değilse de inönüyle yarışır çok rahat. küçükçiftlik parkı havada karada zaten... ehem neyse.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Stad işine sevindim, daha önce gitmemiştim, varlığını bile bilmiyordum açıkçası. Orayı da gider görürüz böylece.

      Ben müziği para verip sanatçının ve emeği geçenin hakkını vermek istiyorum aslen. Sorun o. iTunes Türkiyede olsa ve ben aradıklarımı internetten paralı indirebilsem CD almayı bırakırım muhtemelen. Dediğinde haklısın, ben de atıyorum iPod'a, sonra duruyor CDler. Maalesef

      Delete